事業案内

How to solve a holiday riddle

It's not easy for a manager to satisfy all holiday requests. But it can usually be solved with good planning and a constructive approach.

1 Start planning on time

When you start planning a holiday depends a bit on the business and how many people are involved. But in general, it's a good idea to start as early as possible. As early as February, you as a manager can start probing and asking employees to think about it. Maybe there is someone who wants to take paternity leave over the summer, and then it's good to find out about it in time. As a manager, you may want to think about whether you can solve the staffing problem over the holidays at the expense of existing staff or whether you will have to bring in substitutes over the holidays.

2 Delegate

If the working party works well together and a constructive spirit is present, you may allow the group to solve the holiday conundrum together. But it is essential that the leader clearly understands what the conditions and rules of the game are, and provides answers about what minimum staffing levels are required. There is also a need for frequent agreement between the manager and staff as to how the planning goes. 

3 Make a visual plan

By placing holiday planning in the office or meeting room, it becomes clear to everyone what requests there are and what periods may be difficult. Then everyone can get an overview of how the planning is going and what may not have been resolved. It's not a bad idea to have a space where employees share their holiday plans (this brings them closer) and travel destinations that can't be missed. For example, such as in this thread: https://listor.se/livsstil/10-resmal-du-inte-vill-missa/.

4 Create space for holidays

Depending on what business looks like and what work peaks exist, the employer can decide whether or not to create space for a holiday. If business slows down in July, it may be OK to slow down work or even shut it down for a while. Just remember to make this clear, for example by contacting customers in advance and automatically responding to emails. If there are availability requirements, you can think about what you mean by availability and do an analysis based on what the need looks like. Needs-based recruitment builds trust and confidence among employees.

5 Encourage collective leave

Try to allow employees to take consecutive holidays so they can truly disconnect from work. But be sensitive, for some people the thought of a long July holiday may cause anxiety rather than positive anticipation. Try to be guided by each person's needs.

6 Distribute the holiday periods

If the group doesn't agree at all, the manager may need to allocate holiday periods, which may result in not fulfilling everyone's wishes. But don't hesitate to give employees a chance to solve the puzzle before you, as manager, intervene. Set a deadline for when they must be fulfilled. If the manager is allocating, it's useful to try to look back and see what the allocation looked like last year. If an employee got all of July off last year, it may be reasonable that someone else wants that chance this year. 

7 Let someone else review the plan

If you feel hopeless about scheduling holidays, you might want to let someone else look at the plan with fresh eyes. Is there any way to do it differently, or is there something you can compromise on? Sometimes it can help to sleep on it.

Please note the experts' views on crypto-hype.

ご提供サービスの体系
教育コンテンツ 銀座コーチングスクール、週末起業実践会、コンサルタント養成コース、ビジネス選書WEB、週末起業大家さん、法人研修では、良質な教育コンテンツを提供することで、自立人材の育成に寄与しています。
パートナーシップ 上記教育コンテンツの受講を修了し、一定の基準を満たした方々とはパートナーシップを組み、各種講座の講師やコンサルタント等に登用するなどの機会を提供し、活躍と成功をサポートしています。
インフラ提供 上記パートナーシップの一環として、銀座コーチングスクールや週末起業実践会の地方拠点の運営をお任せしたり、相互支援・協業を推進する場であるアントレプレナーズ・ネットワークの主宰、商業出版の支援、お客様の事業に不可欠な事務局業務のコンサル・代行等により、お客様(パートナー)の活躍と成功の場(インフラ)づくりに積極的に取り組んでいます。
当社の事業・ご提供サービス

銀座コーチングスクール

全国30ヶ所以上に拠点を持つ日本国内で有数のプロコーチ育成機関です。一定の基準を満たした修了者へはコーチ認定資格を発行しており、国際コーチ連盟(ICF)の国際認定資格の取得も可能です。資格取得後、希望する方は当社のパートナーとして講師や拠点代表者として活躍いただいています。講師養成プログラムや継続スキルアップ講座の開催、クライアント獲得支援など、認定資格取得後のフォローアップが充実していることが特長であり、強みです。

詳しくはこちら

週末起業実践会

『会社を辞めずにリスクを抑え、「自分らしさ」で起業する』ことをコンセプトとする「週末起業」の啓蒙と週末起業家の育成を手掛ける起業支援機関です。働き方改革で関心が高まっている、副業・兼業解禁をいち早く 注目し 多くの独立起業家が巣立っています。卒業生の中から、「週末起業認定コンサルタント」を登用し、週末起業セミナーなど、各種週末起業関連講座の開催を各地で担っていただいています。

詳しくはこちら

コンサルタント養成コース

自らが積み上げてきたキャリアやスキルを生かして世の中のお役に立ち、お客様から感謝・尊敬され、起業・独立も実現したいと考えるなら、その有力な選択肢は、コンサルタントになることです。「コンサルタント養成コース」のプログラムでは、コンサルタントになるために必要な知識・ノウハウを提供すると共に、個別指導により最初の顧客獲得までをフォローアップします。併せて、 コンサルタントとしての自立と成功を支援する各種講座/プログラムも提供しています。

詳しくはこちら

商業出版支援

自立志向のプロコーチ/コンサルタント/専門家/起業家を支援するプログラムの一環として、プロフェッショナルとしてのブランディングに大きく貢献する、ビジネス書の著者としてのデビューをお手伝いしています。具体的には、年に2回、「出版企画コンテスト」を開催し、出版企画書の募集・作成指導・添削・出版社への提出といった、出版実現のサポートを行なっています。

詳しくはこちら

アントレプレナーズ・ネットワーク

事業者同士の相互支援・協業・マッチングを推進するコミュニティです。このコミュニティを介した協業等により事業の成長を実現し、新商品・新事業を「第二の柱」として確立できたという事例が多数、発生しています。「先義後利」を理念とし、アンテレクトが掲げるミッションにある「共存共栄社会の創出」を具現化しています。

詳しくはこちら

ビジネス選書WEB

自立志向のビジネスパーソンの学びの基本は読書です。ビジネス書の内容を要約したメルマガ、朗読音声CD・ダウンロードファイルの提供のほか、ビジネス書著者によるセミナーやDVDの販売等を行なっています。

詳しくはこちら

週末起業大家さん

不動産投資は、経済的自立を実現する有効な方法の一つです。週末起業実践会から派生した事業として、会社を辞めずに賃貸不動産を取得して、不動産賃貸業、いわゆる大家業を始めることのサポートを行なう会員制のコンサルティングサービスを提供しています。

詳しくはこちら

法人向けサービス

創業以来掲げてきた当社のミッション「私たちは、精神的・経済的・社会的自立を果たすアンテレクト型人材の発掘・育成・支援をするために、価値ある教育コンテンツ・パートナーシップ・インフラまでをシームレスに提供し、共存共栄社会の創出に貢献します。」を具現化すべく、当社および当社が保有する専門家ネットワークを総動員して、教育コンテンツのほか、パートナーシップやインフラを提供する事業を法人様向けに展開しています。

詳しくはこちら

ホームページ制作

当社のミッション(インフラ提供)実現の一環として、特に主要お客様層であるコンサルタント/コーチの方々向けにホームページ制作サービスを提供しています【全国対応】。

詳しくはこちら

広告事業

向上心旺盛な経営者やビジネスパーソンを読者層とするメールマガジンを発行しており、貴社事業・商品の広告・宣伝にお役立ていただけます。

詳しくはこちら

499f95d9e5a9525ea9a167e6279e600a